7 Şubat 2011 Pazartesi

böyle düşündüm yazdım ... ama yazının başı değil sonu önemliydi...

Image and video hosting by TinyPic
Pazartesiler ciddi günlerdir haftanın diğer günlerinin içinde.Ve ciddi duran insanlar nasıl diğerleri tarafından çok cabuk sevilip kabul görmezse pazartesilerin de şanssızlığı aynıdır
Bir suçu günahı yoktur
Ama haftanın ilk günüdür. Haftasonunun rehavetinden sonra gelişi de onu iyice sevimsizleştirir oysa iyidir
Yeni şeylere başlangıçtır haftasonu kapalı olup ta acil bir çok işinizin içinizi sıktıgı anların ilk açılış günü olarak derdinize merhemdir

Ama kıymetı bilinmez hem şikayet edilir

Ciddiyete hem saygı duyulur hem uzak durulur sempati beslenmez
Şimdi Öykü tutup ta pazartesi şendir mutludur sevimlidir sempatıktır yazsa ne olur?
Kandırmaca olur
O yuzden dürüstçe bu ciddi güne çok ciddi satırlarla bir başlangıç yapma niyetindeyim..
Bu girişe takılmayın
Bundan sonraki konuya ve düşüncelere yoğunlaşın derken
Hepinize güzel bir hafta dilerim..
*
Pazartesinin konusu;

*İnsanlar kendilerinin ne kadar doğru olduguna inansa iddia etse de ...
eleştirilere açık olmalılardır

Ben zaten iyiyim doğruyum kimse beni eleştiremez buna izin vermem !
diyorsa orda ciddi bir tehlike söz konusudur..

Çünkü O artık tek sestir

Tek sesler çoğunluğun fikrini taşıyamaz
uzaklaşır diğerlerinden

sadece ben der bana der

sen ve sizi bilemez

İnsanda böyleyken durumlar
ülkelerde farklı değildir.

Ülke yönetimleri de eleştirilere açık olmalı.. farklı düsünceler her zaman daha iyiyi daha geniş açıyı ve sorgulamayı getirir ki
eksik gedik düzeltmek adına sarttır
ve demokrasinin temeli de budur
Buna ragmen....

Ülke yönetimleri eleştiriye açık değilse üzücü..
hem ülke gelecegi için hem bunları gören gözler için.

O gözlerin bazıları tümüyle kapalı olabilir
Ama bazıları da
Gözlerini yumup mutsuz olmamak için
Gözlerini açık tutup acı çekmekte.

8 yorum:

Unknown dedi ki...

"O gözlerin bazıları tümüyle kapalı olabilir
Ama bazıları da
Gözlerini yumup mutsuz olmamak için
Gözlerini açık tutup acı çekmekte."

çok anlamlı olmuş...
ellerine sağlık..

sevgiler...

öykü dedi ki...

Teşekkur ederım

Sevgılerımle

Vladimir dedi ki...

Gözü kapalı olmanın bedelini en önce halk ödüyor sonunda :) Evet başkaları hata yapıyor bedelini halk ödüyor.

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

önce Pazartesi ile ilgili hiç sorunum olmadı benim, onu söyleyerek başlamak istiyorum Öykücüm :))
ona gereken önemi de hassasiyeti de hep gösterdim ben:))
hani o çoğu kişinin söylediği sendrom falan bilmem açıkçası

eleştiri genel olarak tepki gösterilen bir durum
yaptığı/yapmadığı/söylediği/giydiği/yediği/gittiği..her ne ise işte konu, eleştirilmekten kimse hoşlanmaz ben bunu bilir bunu söylerim Öykücüm

insanın doğasında vardır, yaptığı her her herşey herkes tarafından olumlu karşılansın, okeylensin, kimse aksini söylemesin...yanlış olsa bile :(

biz daha en yakınımıza bile eleştiri yapamazken, asıl düşündüklerimizi söyleyemezken (genel konuşuyorum tabi) nasıl olacak da ülke yönetimini eleştireceğiz bilemiyorum

eleştirenlerin de durumlarını üzülerek görüyoruz öyle değil mi?

dün İÇİMDEN GELDİĞİ GİBİ bloğunun yazarı yayınlamış; bir üniversiteli gence bloğunda hükümeti eleştirdi diye dava açılmış, 2 yıl hapisle yargılanacakmış
hakaret var diye...eğer bu genç bu davayı kaybederse ne demek biliyor musun Öykücüm...Okuldan atılacak demek, tüm kamu haklarından (seçilme hakkı, devlet memuru olma hakkı gibi) asla faydalanamayacak demek
eleştiriyi bile hakaret
olarak gören bir toplumun, yöneticilerin, milletin fertleriyiz biz
gözlerimi her daim açık tutmaya çalışıyorum, çektiğim acılara rağmen :((

öykü dedi ki...

Vladimir

bedelı hepımız oduyoruz
bırılerı yanlıs yapıyor
ama bedellerı hepımıze cıkıyor

öykü dedi ki...

Aynurcum
o kardesımıze ben de cok uzuldum

yorumun ıcınse cok tsk edıyorum her zaman dolu dolu
yonlendırıcı fıkırlerle yaklastıgın ıcın konulara

ayrıca tsk etmek ıstıyorum

sevgılerımle

öykü dedi ki...

BAzen

Boylesı konulara degındıgımde

ıstıyorum kı

daha cok yorum gelsın
daha cok ses cıksın

daha cok ınsan sesını dusuncelerını duyursun


cunku bu yazının ıcerıgı aslında
sıradan herhangı bı konu degıl


bu yazının ıcerıgı hepımızın hayatı

bu yazının ıcerıgı hepımızın gelecegı

cok onemlı bıseylerı ısaret edıyor


isterdım kı

daha cok ınsan

ben de varım
benım de dusuncem buydu dıyebılsın


bu yuzden

bıraz üzgünüm......................

Adsız dedi ki...

çoğunluğun ya da ciddi bir kesimin her istediği yapılsa mesela California eyaletinde esrar serbest olacak. insanlar herşeyi çok kişisel ve bencil bir açıdan düşünüyor. daha kötüsü günümüzde hep maddi açıdan düşünüp kendince doğru olanı herkese dayatmaya çalışıyor. oysa toplum olarak yaşayabilmek bambaşka. iyi bir toplum olabilmek çok zor..