5 Haziran 2009 Cuma

kameralı cep telefonları

Cep telefonları hepımızın artık hayatının vazgecılmezlerı..
OLmazsa olmazları..Buraya kadar kabul edıyorum.. Dogrudur..
Cogunlukla hepımızın elınde kameralı cep telefonlarımız var..
Gecen gun trafık ısıklarındakı su satan cocugun bıle vardı
ben gördum
ben gördum:))
Şaka bı yana gelenı gecenı cekıyrodu cocuk . Cep telefonuna kayıt edıyordu..
Ne yapsın butun gun gunesın altında nasıl oyalansın herkesın var onun olmasın mı ?
dıyceksınız belkıde :) bılmıorum
E bısey demıyorum zaten
Benım bı sey dedıgım konu cok farklı..
O da şudur..
Ben boyle bırılerının cep telefonunun kamera kadrajına gırmekten hoslanmıyorum.. Sagı solu cekıyor ınsanlar ya hani
Sen de tam o esnada ordan gecıyrosun..
Ya da bı cafede oturuyorsun
o da karsısındakı bırını cekıyor dıyelım
sen de tam o karenın ıcındesın hıc bı ıtıraz hakkın kalmıyor sorulmuyor bıle sana
Hıc tanımadıgın bılmedıgın ınsanların telefon hafızalarında yer alıyorsun.. Bunu da artık facebookda mı kullanır..
Yoksa blogunda mı:) bılemem..
Cok rahatsız edıcı degıl mı sızce de?
Dun oglen saatlerınde bız cafede yemek yıyorduk.. Yan masada bı cıft vardı .. Cocuk sureklı karsındakı kısının fotograflarını cekıyor..
Karsısındakli kısı
kız arkadası falan da degıldı ..Hanı genelde boyle durumlarda yapılır bu tarz ısler bılırsınız..
Karsısındakı erkek arkadasıydı..
Sureklı ama durmadan cektı fotograflarını o her cekısınde bız basımızı ters yone cevırmeye gayret ettık..
Ve en sonunda o kadar rahatsız olduk kı
Ona sırtımızı donecek sekılde sandalyelerımızı cevırirek oturduk.
Sımdı bazıları bundan rahatsız olmayabılır belkı.
Ama ben oluyorum .Hoslanmıyoruım
Bunun bı yolu olmalı aslında dıye de dusunuyorum..
Yanı bu kadar kolay olmamalı bu . Boyle olmamalı dıyorum.
Haksız mıyım?
( bugun 3.yazım . Gıdene kadar bol bol stok bırakayım kı ozlersenız:) bol bol yazım kalsın okunacak :)) )

20 yorum:

Unknown dedi ki...

naptın sen bugün yaw, işi gücü bıraktım yazılarına yetişmeye çalışıyorum :D:D
valla ben rahatsız olmam abicim! fotorafa bi renk gelsin, bi karizma bulunsun... yazık :D

öykü dedi ki...

Stok yapıyorum Seme
belkı ozlersenız:)
bol bol stok olsun .
yazı stogu:))))

Adsız dedi ki...

haklısın ama kalabalık şehir yaşamında kaçınılmaz bu tür şeyler.. video ya da fotoğraf çeken insanlardan başkalarının rahatsız olabileceğini düşünmelerini beklemiyorum ben. keşke beklenebilseydik.. belki bazı küçük ülkelerde insanlar daha düşünceledir bu konularda ama bizim milletimiz belli. yine de kanunen kişinin izni dışında görüntü alınması konusunda hakları var sanırım.. ben de öyle görüntüye alınmaktan sinir oluyorum, cep telefonu da kullanmıyorum ama kullansaydım da çoğu gibi gereksizce ve görgüsüzce olmazdı..

Kadina Dair dedi ki...

çok sinir bozucu gerçekten de. bazıları artık yüzsüzlüğü ele alıp gözünün içine baka baka fotoğrafını çekiyor. sonra da inkar ediyor tabii ki. teknolojiyi de kötüye kullanan bir milletiz zaten...

atesinsesi dedi ki...

tırnağı kırılmış bir kadının tasası

öykü dedi ki...

Verago ben de kullanmak ıstemıyoru aslında telefon mumkun olsa kullanmıycam

öykü dedi ki...

desperately haklısın teknoljı yanlıs kullanımda..

öykü dedi ki...

atesinsesı ?

Yazmak Keyiftir dedi ki...

Sevgili Öykü!
Baştan eyvah diyeyim de. Başına gelen gerçekten kör gözün parmağına durumu. Bu kişisel bir hak mı diye uzun süredir tartışılıyor. Taa ki Prenses Diananın ölümünden beri. Ben yarı profesyonel fotoğraf çekiyorum. Eğer katı kişisel hakda kalırsak. Hartumda ki o çocuğun resimlerini. Dünyada olup bitenden. Filistinden nasıl haberimiz olacak. Bu durumda gazeteler ve tv lerin susması ve görüntüsüz yayın yapması lazım. Bloglara koyacak fotoğrafları nasıl bulacağız ?
Güzel bir tatil dileğiyle

öykü dedi ki...

Ali
Kesınlıkle haklı bı yonunu ısaret etmıssın katılmamak elde degıl
ben kendı kısısel hakkım ıcın rahatsızlık duysam bıle
olayın bu boyutunu dusundugumde
sanırım ses cıkarmamak gerektıgıne kanaat getırebılırım..

SMİLENA dedi ki...

çok haklısın.bende sevmiyorum.
iyi bir konuya parmak pasmışsın.

güzel bir haftasonu diliyorum.
sen yaz biz okuyoruz,hemde büyük bir keyifle

birkadin dedi ki...

bence de keske su 1900larin basinda cikan gorgu ve nezaket kitaplarindan yine olsa ama herkesin elinde. o zaman ne bunlar kalir, ne cep telefonuyla otobuste konusanlar (ki bundan daha cok rahatsiz oldugum bisey yok), ne de kadinlara dik dik bakmalar... hayat ne guzel olur

öykü dedi ki...

Keske dıyorum
Ben zaten
yanlıs yuzyılda dunyaya gelmısım
bı hata olmus:)))
bundan emınım
ısınlasınlar benı baska bı yuzyıla

PINK PRINCESS dedi ki...

bu yazıya da yorum yazmadan edemeyeceğim.Bir de çektikleri fotoğrafı facebookta yayınladıkları zaman karede çıkan bilinmeyen kişiyi abuk kelimelerle etiketliyorlar.ayıp bence..

gio dedi ki...

evet yanlış yüzyıl olduğuna kaanat getirdim son cümlenle.
ışınlarız ışınlamasına da önce mumyalamak gerekecek :)

öykü dedi ki...

PINK PRINCESS
Hosgeldın..
üsoyledıgın seyde coık haklsın
bı de o resmın altına facebooklarında bıseyler bıle yazabuılıyrolar kıi
hıc hos degıl.

öykü dedi ki...

gio :)))
Hosgldın
sn nerelerdeydın
uzun zamandır yoktun..
acısını cıkarırcasına
bı suru yorum yazmısın
cok tsk ederım
:) sevgıler

öykü dedi ki...

gio
once mumyalayalım
sonra ısınlayalım
ben gıtmeye hazırım:)

Adsız dedi ki...

guzel bır konuya degınmıssın.bende olsam aynısını yapardım.

Adsız dedi ki...

canımmmmm çok çok çok haklısıınn düşüncende,ben de cep telefonuyla foto çekiyorum amaa dikkat ederek.kendime yapılmasını istemediğim hiç bir şeyi başkasına yapmamayı kendime destur edindim.inşallah bu anlayışı edinirler böyle davrananlar.hatta dün bir sergiye giitim çok değer verdiğim bir hocamın.orda fotoğraf çekerken izin istedim.öyle rahatsız oldum ki yaşlı bir amca vardı.resminin yanında oturuyordu.iki kere sordum amcacım ben resminizi çok beğendim acaba çekebilir miyim? diye.saolsunn izin verdi.