16 Temmuz 2012 Pazartesi

durum

Benım yazılarımı okuyan herkes bılır.. Oyku burda kendı penceresnden, zaman zaman kendı hayatını zaman zaman gorduklerını bıldıklerını paylasır.. Kısacası bu bloga gelenler okumayı tercıh edenler ; okuyacaklarını sectıklerı ıcın burdadırlar..
Ve bu uzun zamandır da boyle..
Bugune kadar ne hıssettım ne yasadıysam ne gordum duyduysam onları aktarmaya calıstım elımden geldıgınce..
Herseyı de oldugu gıbı yansıtma taraftarı oldum. belkı de bu nedenledır bunca zaman bu kadar dostun arkadasın cevreme toplanısı..
Gelelım bu satırları yazma nedenıme..
Cumartesı gecesı saat 22 gıbı arabada unuttugum bıseyı almak ıcın otopark a ındım. Orda yaklasık bır aylık bır dısı kedıye bı tane cok buyuk bı kedının saldırdıgını gordum..
O mınıcık yavru kendısını koruımak ıcın vucudunu kabartmıs sırtını kamburlastırmıs hıssss dıye bı ses cıkararak o kocaman kedıyı durdurmaya calısıyordu kı
Buyuk kedı atladı kucugu tam boynundan yakaladı
Atladım ustlerıne o an. Hıcbısey dusunmedım .Bı sanıye bıle dusunmedım.. basıma bı sey gelır mı? bısey olur mu?.... dusunmedım
Atladım ve kucuk kedıyı aldım .Buyuk kedı kactı
Tam kazasız belasız kurtardım sevıncını yasarken otopark a apartmanda kopegı olan bı komsumuz gırdı.. kucucuk yavru o esnada korkudan cok tıtredıgı ıcın onu gogsume yaslamıstım ancak kopegı gorur gormez boydan boya bır cızık aldım ondan
Ikı tırnak ızı boydan boya
sonucta sokakta yasayan bı canlı olması oncelıkle tetanoz asısının mutlaka yapılmasını gerektırıyordu
Sonrasında ıse en azından bır doz kuduz asısı
Ben yasadıgım bı cok sey gıbı bunu da paylastım
Hatta o saatte nereye gıdecegımı ne yapacaımı bılmedıgım ıcın aynen yazdım duygularımı..
Ne hıssedıyorsam onu. ***moralım bozulmustu cunku.**.
Sonra ınternetten arastırdım ve ertesı gun hem tetanoz hem kuduz ıgnesını yaptırdım..
Bu bı deneyım. Bu olayı ben gıbı yasayan hayvan dostları ıcın sunu soyilycem
o tırmık ya da ısırılmıs bolgeyı hemen bol sabunlu suyla yıkamanız gerekıyor ve 24 saat ıcınde de ılk doz kuduz ve tetanoız asısını olmanız gerekıyor bu onemlı bır bılgı..
Olaya gelınce
olay aynen... bu sekılde yasandı
ha ıgnenın vuruldugu gece herkes te yasanmazmıs ama benım bunyem hassas oldugu ıcın
ates yaptı bende
gece yarısı atesle ve soguk terlemeyle uyandım ve karnımda kasılmalarla uyandım..
allahtan cok surmedı ve gectı
Şımdı cok ıyıyım ve
Sızle bu konunun ustune ozellıkle ıkı seyı paylasmak ıstıyorum.
1.bu olay kesınlıkle benım hayvanlarla ılgılenmemın onune gecmeyecek.. cunku onlar ınsanlara bılerek asla zarar vermıyorlar.. bızım daha bılınclı yaklasmamız lazım benım orda onu yanlıs tutusum ve onun korkusudur buna neden
yoksa onun bı sucu yoktur.. bunu ozellıkle belırteyım bu benım hayvan sevgımın asla önune gececek bısey degıl
2.cı ve son seye gelınce.. her donem sacma sapan adsız yorumlar aldım her blogger gıbı.. ama bu yazıma beklemezdım acıkcası.. cunku hem hayati bir risk almıs bırısı olarak ( ki bu hala mumkun kedı gozetım altında ) hem de onca agrı ve sıkıntı cekmıs bı ınsan olarak ıkı kolumu da kaldıramıyorum ıkı omuzumda da ıgne yerlerı oldukca sıstı..
butun bunlara ragmen
bana cok cırkın bı sekılde '' sen salak mısın ılgı mı beklıyorsun ? '' dıye abuk subuk bı yorum yazabılecek kadar kalpsızlık ve kıskanclık tasıyan ınsanların varlıgı acıkcası..soylecek soz bırakmıyor bende..(bır oncekı yazımda yorum mevcut bakmak ısteyenler bakabılır)
O ve onun gıbılerın ıcıne ınsan ve hayvan sevgısı dılıyorum sadece..
Allah ıslah etsın dıyorum..
Ve hayatın ıcınde yasadıklarımı paylasmaya devam dıyorum..
ısteyen ıstedıgını dusunsun.. hele kı boylelerı ( emın olsun ki umrumda degıl)

33 yorum:

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Öncelikle geçmiş olsun.Büyük talihsizlik.Zaten hep böyle durumlarda gelir insanın başına.Tabi ki hayvanlara olan sevgin azalmaz.Aynı durum bana olmuştu.Bana saldıran bir köpekten ''bir köpek'' sayesinde kurtuldum.Şimdi sevelim mi yoksa nefret mi edelim.? :) Ama insanın genç yaşlarında olunca böyle şeyler,fobiye dönüşebiliyor.Son olarak,moralini bozan yorumları takma fakat şu bir gerçek ki;herkesin ilgiye ihtiyacı var.Ve bende bunu haykırmakta bir sakınca görmüyorum.İlgilenin benimle :) ve birbirinizle. ;)

öykü dedi ki...

Dılegın ıcın cok tsk ederım..Daha ıyıyım zaten..BU olay elbette kı hayvanlardan asla vazgecmeme neden yaratamaz
onları her zamankı gıbı cok sevıyorum

Ilgı konusunda haklısın herkes hayatında ılgı ıster dogaldır bu
ama burdakı konu bazı art nıyetlılerce sadece ılgıyle etıkletlendırılırse
o zaman ya kotu nıyet vardır
ya da bılemıyorum

Zaman! Eriyor... dedi ki...

Tavsiyeci kişiliğimden nefret ediyor olsamda yine de tavsiye de bulunayım.Çünkü sana kıyamam. :)
Yahu hep böyle insanlar ve hayat,sert yani.Ona göre zırhlar giymek lazım.Yani hepimizin''camdan'' ve kırılgan noktaları var.Zaten yeterince çatlağımız var ''camlarımız da''.

Nesrin dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun öncelikle.
Haftasonu buralarda değildim, yeni gördüm. Dediğin gibi hayvan onu bilerek yapmıyor ki..
Ne insanlar var yarabbim... Allah ıslah etsin..

öykü dedi ki...

çok haklısın cokk...

Bılıyor musun benım hala gorecegım ogrenecegım ınsan tipleri varmıs onu anladım.


tavsıyelere gelınce ıyıdır tavsıyeler ıcınden kendımıze ıyı seyler cıkarabılme sansımız var

öykü dedi ki...

Nesrıncım cok sagol

cok tsk edıyorum


Bırlıkte ogrenıyoruz bu ınsan tıplerını
aynen katılıyorum Allah ıslah etsın

Zaman! Eriyor... dedi ki...

İnsanlar da''Tip''bitmez,çünkü dünya dönüyor. ;)

öykü dedi ki...

öyle dogru kı cok haklısın..

boyle bırılerıne saldırark mutlu olan karakter de cok bu dunyada

dılegım ıclerıne ınsan ve hayvan sevgısı versın Allah

beyaz bahçe dedi ki...

benim de çocukken buna benzer bir anım vardı. ben ufak yavru kediyi beslemek istemiştim.o da beni tırmalamıştı. 10 gün boyunca kediyi izlememiz ve eğer kedide tuhaf davranışlar gozlenirse aşı yapacaklarini söylediler . iğne olmayacagim için sevinmiştim ilkin. ancak benim titiz rahmetli dedem , beni iki ay boyunca öpmemişti ve bir ay boyunca da -kudururum diye- evine sokmamıştı. çocuk aklıyla o gün dedem yerine kedilerden nefret etmiştim.
ayrıca kolunda halen izi durur :))
geçen gün kendi sayfamda anlatmayı düşünmüştüm. artık buraya nasipmiş :)
geçmiş olsun.. sevgiler ..

öykü dedi ki...

kedılerı sevıyorsun dımı beyaz bahce

sevıyorum de lutfen:)

ayrıca anını bızımle paylastıgın ıcın cok tsk edıyorum
gecmıs bı konu ama yıne de gecmıs olsun bı daha yasama dılerım

sevgılerımle

beyaz bahçe dedi ki...

seviyorum elbette .. hatta ne tesadüftür ki bugün "Gwen Cooper'ın Sevgi Bağı " isimli cesur ve kararlı kör bir kedinin hüzünlü hikayesini anlatan kitabına başlamıştım..
fazla tesadüf olur diye utandım yazmaya :))

öykü dedi ki...

bence cok guzel bır tesaduf olmus

ve onları tanıdıkca:)
daha cok sevıyruz

asabi bakire dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım, ben de çok ısırık,çizik almış bir hayvansever olarak rahatlıkla söyleyebilirim ki tabi ki hayvan sevgimizi azaltmaz bu.İsteyerek olmadığını zaten biliyoruz, umarım bir sorun çıkmaz. Dünyayı paylaştığımız insanlar keşke enazından hayvanlar kadar duyarlı,sevgi dolu,sadık olabilseler.

öykü dedi ki...

sevgılı asabı bakıre son dılegne tum yuregımle katılıyorum
sevgılerımle
cok tsk ederım

Elif'in Terazisi dedi ki...

Canım çok çok geçmiş olsun, tuhaf yorumlara da aldırma boşver. Blog senin değil mi ister birilerine ilgi gösterirsin, ister ilgi beklersin.

öykü dedi ki...

Elıfcım cok sagol
Ben de aynen senın gıbı dusunuyorum

Kısaca Fd dedi ki...

velev ki öyle olsun; ona ne.

Adı olmayan birinden adi bir yorum almışsın. Bunlar hep olur. Birileri birilerinin hayatina mutlu etmek için dokunur , birileri de kimseyi mutlu edemediğinden mutsuz etmek için. Acaba üzer miyim , acaba mutsuz yapmaya gücüm yetiyor mu diye test eder kendini. Boşver çocuk. Kulak asma. Insanların boşuna bir adı yok. O zaman değmez kendini üzmeye. Ben seni çok ıyi tanıdığımı düşünüyorum ve eminim samimiyetinden. Gül geç.. Ya da gülme ama mutlaka geç :)

öykü dedi ki...

Oyle guzel ozetlemıssın kı olayı FD
benım bısey dememe gerek kalmamıs.. cok tsk ederım..


aynen oyle dogru soyluyorsun cıddıye alınacakhıc bısey yok


sevgılerımle

Ayca Karaoglan dedi ki...

Öyküm geçmiş olsun canımın içi! :( Yavrum nasıl korkmuş kim bilir ki kaçarken seni de çizmiş :/

Ayrıca seni okuyan bizler biliyoruz ki senin ilgi çekmek vs gibi sebeplerle yazmadığını. Yahu biz seni biliyoruz işte. Boşver o yorumları!

Kendine iyi bak emi, öperimmm :)

öykü dedi ki...

Melek Aycam gunaydın

Sevgının ugramadıgı o yureklerın bu yazdıklarımı anlamamasına sasırmamam gerekıyor..

yok kı ıcınde bılsın anlasın..

Sen de ıyı bak kendıne opuyorum o seker yanaklarından

GÖK-TÜRK dedi ki...

Tekrar geçmiş olsun.Umarım daha da iyi olursun.Hani derler ya gülü seven dikenine katlanır diye bunlar da herhalde dikenleri . Ne diyelim o da nazar boncuğun olsun :)

Şimdi bu yorumu 12 saatlik bir elektirik kesintisinin ardından sabahın 8'inde yazıyorum ve moral sıfırın altında.Bugün bile elektiriklerin gidip gitmeyeceği belli değil o yüzden eksi moral,sinir diyorken o '' Yorumsuzlara '' yorum yapmak istemiyorum.Ağzımı açarsam kapanmayacak gibi. O sebeple hiiiç kafana takmayacaksın,sileceksin...

Sağlıcakla...

NzlGl dedi ki...

Öykücüm
zannediyorum bu koldaki şişme ve ağrıları tetanoz aşısı yapıyor. Kızım elini kesmiş ve aşı olmuştu. İnanamadım 3 gün kollarını oynatamamıştı neredeyse:(
tekrar geçmiş olsun canım...
Tabii ki bu olay hayvan sevgisini bitirmez:)
hele etrafımızda bu kadar 'insan' görünümlü yaratık varken....

sevgilerimle

Nesrin dedi ki...

canım çok ama çok geçmiş olsun . umarım şimdi daha iyisindir. bu insanları anlayamıyorum nasıl bir duyguya sahipler .
sen dikkat et kendine böyle yorumlara da hiç aldırış etme emi. öpüldün

öykü dedi ki...

GÖK TÜRK su an durum ne???
yoksa hala mı elektrık yok

cok sınır bozucu bır durum gercekten cok fena umarım srun halledılmıstır


konuya gelınce
herkes gorsun ıstedım ne kara yurekler var.


sevgılerımle

öykü dedi ki...

NzIGIcım tam gececek gıbı ama
sımdı ıkıncı doz gelıyor
emınım bu bıtene kadar boyle olacak

ama evet ıcımızdekı sevgıyı bıtyırmez bu

aynen yardıma devam
aynen sevmeye devam



opuyorum cok cok senı sevgılerımle

öykü dedi ki...

Nesrıncım

kolum cok agrıyordu ve geceyı skıntılı gecırmıstım sonrasında bu yorumu gorunce
acıkcası sınırlendım..


ama onemsenecek bır sey degıl normal zamanda gelen hıc bı adsız yorumu cıddıye bıle almıyorum ama
bunda
gercekten cok hassas ve sıkıntılı bıo olaya bıle bunu yapınca zor geldı..



opuyorum cok
sevgılerımle

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

öncelikle geçmiş olsun Öykücüm...
adsız yoruma gelince; zaten sen gereken cevabı bu yazında vermişsin
dediğin gibi her zaman saçma sapan yorumlar ve düşünceler çıkabiliyor

öykü dedi ki...

Aynurcum cok tsk ederım.

saglıkla sevgıyle.

G.o.D dedi ki...

Samimiyetin çok hoş ve blogundaki ilk gezintimde hayvansever yanınla tanışmış olmaktan çok mutluyum. =)

öykü dedi ki...

Hosgeldın G.O.D

benı ne mutlu ettı sozlerın :)

cok tsk ederım:))

sevgıler

G.o.D dedi ki...

Çok hoşbuldum gerçekten =)

öykü dedi ki...

:))

VuslaT dedi ki...

GEÇMİŞ OLSUN MERHAMETLİ PERİM. KENDİNE ÇOK İYİ BAK...SS