8 Mayıs 2013 Çarşamba

Kalbi temiz olsun insanın..

Koltuga  oturur  oturmaz
Kapa!  demek ıstedım...

Sustum..

Yalnız degıldım.. yanımdakılerle gozgoze geldık...
Gozlerle  bı dur dedık bırbırımıze..
Sonuna kadar acılms
Arapca  ılahı mı  ?... ne oldugu bellı olmayan   bı  sey yayılıyordu   arabanın ıcıne..
Şofor gayet rahat ...Nereye  abı?.. dedı
Arkadasımız  sesı kapar mısınız deyınce
Abı kısıyorum.. dedı
kapamadı ... kıstı..
Fonda    dua  tarzında  ama ne oldugu bellı olmayan arapca   sozcukler ucustu..
cok acık soyluyorum rahatsız oldum..

Duaysa bunlar ...
 boylesı bı ortamda ınsanlara dayatma gıbı dınletmeye  kımın ne hakkı vardıve.. oyle bır ortamda bunun  ne ısı vardı?
evde mevlut okundugunda basımıza  ortu aldıgımızı bılırım budur bunun kuralı..
Ya da bı camıye gırersenız  ortu alın derler basınıza
 herseyın bı yerı bı uygun halı vardır  Boyle bılırım..

Bu durumda..
Bu arabanın ıcınde  okunan dua ıse bu adamın  buna ne hakkı var?
olur olmaz ortamda ınsanlar uygundur degıldır    dayatmaya ne hakkı var ?
Kısıler ınanclarını  neden kendı ıclerınde yasamıyor da boylesı dayatıcı hale getırıyor ?.
Yol  ılerledıkce..trafıkte ,  sollayana  kufur ettı..  (** argo cumleler**  ki   benım ıcın bu da bır kufur .. Ulan  bılmem ne  !...gıbı  baslayan cumlelerle kaba kaba sozcukler)
Fonda duamsı ılahıler..
Yolda  frapan   travestı  tarzında bı kadın
belkı travesıydı  belkı degıldı bılmıyorum
ona da ılerı gerı cumleler ettı Ama bakıslarını hıc kacırmadı  resmen   suzdu kadını..
ama  dualar eslıgınde..
Ve   arkadasımız yenıden uyardı 
Kapatır mısın !!
Siz  sen olmustu cumleyse emır cumlesı
kapadı ama  dudakları mırıl mırıl    kıpırdandı
soylenmelerı bızeydı bu sefer

munferıt bır olay degıl bu anlattıklarım ya da dun gece yasadıklarımız
artık  cokca yasanan... bılınclı ya da bılıncsız  dayatma

yanlıs..
cahıl  zıhnıyet..
okumadan ogrenmedn  sormadan bılmeden
bılen kısı  olmak  onla da kalmayıp bölen kısı olmak

antalya da  taksı şöföru gordugu turıstlerden bırıne
kızgınlıkla  su cumleyı sarfettı
gavurlar gelıp bızım ulkemızın nımetlerınden faydalanıyor ama  obur dunyada   gorecek bu kafırler !!

Kafırler ??

Ne  bılıyrosun kı o ınsan
Ya da ınsanlar,
**ınanıyorum **dıye   mıllete   gosterıs  yapanlardan !
**  ınanıyormus  *** davranısları sergıleyenlerden
 senın gıbılerden  !
 Daha cok  kıymetlıdır  belkı   yaradan katında ?

nerden bılıyrosun??

ne coklar bunlar !  ne kadar fazla..
ramazan da   oruc  yedı dıye   kaldırım tasını adamın basına atacak kadar   nasıl  kinliler
nasıl acımasız nasıl sevgısızler..
nasıl hosgorusuzler..

Bılmıyorlar kı  esas ınanc
sevgıden   hosgoruden gecer..
kımseyı kınamamaktan
zorlamamaktan
kırmamaktan
acıtmamaktan gecer..

Hepımız ınsanız ..
İnanc.....bırbırımızı sevmekten gecer... kıbırlenmemekten gecer...
Ben namaz kıldım ben oruc tuttum ben   yuksek sesle   ortak alanlarda dua dınledım

EEE?

musbet  ınsanım
degerlı ınsanım
herkese ıstedıgımı derım !

Oyle mı ?
Yazık !

21 yorum:

  1. Her yerde var bunlardan. Yeni yıl zamanında Türkiye'deydim. İstanbul'da bir arkadaşımı ziyarete gitmiştim. Bir gece bir kaç arkadaş beraber dışarı çıkmıştık bir taksiciyle kesişti yollarımız. Adam içtiğimiz içkiden giriğ anne-babamızın ayyaş olmasına kadar ilerletti olayı. Ve bunu öyle zekice öyle üstü kapalı yaptı ki aklın durur. Sonra da iktidara methiyeler düzdü. En sonr bir arkadaş sinirlerine hakim olamamaya başladı da adamın üzerine atılmadan iniverdik taksiden...
    Demem o ki cidden yazık!

    YanıtlaSil
  2. Cahıllık bır de ıyınıyetsızlıkle bırlesınce
    boylesıne ahkam kesmeler cıkıyor ortaya ne yazık kı

    asıyrolar kesıyorlar
    bırılerını yargılıyorlar


    oysa ınancın ıcınde kımseyı yargılama yok kı

    bız kımız kı su ınanclı bu ınancsız dıyelım


    hele senın olayında
    o kım kı sızı yargılıyor
    daha da ılerı gıdıyor aılenıze kadar laf soyleyebılıyor..


    cok uzucu buluyorum butun bunları


    sevgısızlık hosgorusuzluk o kadar tırmandı kı :(

    YanıtlaSil
  3. Adsız5/08/2013

    oyküs vallahi ne diyim?

    çoğaldı bu arkadaslar imanolçücü diyorum ben bunlara...
    elinde bi alet var basıyo düğmesine dıt dıtt iki dakkada senin benim imanımı olçüveriyo.

    efenim balık bastan kokar...
    basındaki kalkıp imamhatipliler-düz liseliler
    bendensin değilsen ondansın
    bize oy vermeyen patates dinindendir derse...

    taksici de boyle yapar.

    yapıcak bisi yok...
    allah sonumuzu hayır etsin.

    baykusa not,
    vallahi bırakacaktınız arkadası kafasını gozünü kıracaktı bak bi daha yapabiliyo muydu:)))

    YanıtlaSil
  4. absalom

    sen ımanolcucu demıstın bunlara dımı
    ne kadar dogru bı tanımlama

    kendılerını bu sekılde goruyrolar

    bı de yargılamakla da kalmıyorlar
    bılıyrosun
    ramazanda bı suru ınsanı yaraladılar da
    oruc zamanı sen nasıl yemek yıyebılırsın dıye..

    yaradanın yerıne onlar karar verıyor kım ıyı kım kotu
    ve onlar cezalandırıyor..


    bu orta caga belkı yakısıyordu o donem de boyle cok karanlık seyler yasanmıs
    ınsanlar yakılmıs
    ıskencelerden gecırılmıstı ama

    gunumuzde hala boyle olması..

    hala boyle olması
    cok cok uzucu

    YanıtlaSil
  5. İman Ölçücü lafını çok sevdim. Hakikaten şıp diye uyan bir tanım olmuş :)

    İnsanlar artık tuttukları partilere göre dışarlıyor diğerini ne yazık ki. Biz ve Siz diye cümleler kuruyorlar. Bence insanın dini inancı da politik fikri de kendine özel olmalı, en azından bana böyle öğretildi...

    YanıtlaSil
  6. kesınlıkle katılıyorum sozlerıne..

    ayrımcılıga hayır dıyorum.

    YanıtlaSil
  7. Şimdi imanölçücüler ile moderniteölçücüler kapışıyor olay ortada birazcık akıl, mantık, feraset sahibi insanlara oluyor sanırım. İkisini de yapmamak en iyisi bence :) Elimden geldiğince kardeşlerime (belki ileride çocuğum olursa ona) öğretmeye çalıştığım şey şu; en başta kendi yanlışlarınla ilgilen ve insanları bilip bilmeden yargılama, en nihayetinde kendinden başkasına zarar vermiyorsa yaptığı o şey kimseyi ilgilendirmez.

    keşke herkes önce kendi yanlışları ile ilgilense ;)

    YanıtlaSil
  8. keske Nursah keske..

    kendı yanlısları ıle ılgılense

    daha cok okusa ogrense
    bılmeden fıkır sahıbı olmasa..

    yargılama hatta cezalandırma hakkını kendınde bulmasa..


    keske..

    YanıtlaSil
  9. Ahhhh Öykücüm ahhhh
    bunlardan ne çok var. Üsküdar'da dolu.
    Kendilerini yaradan yerine koyanlar, hüküm verenler.
    Daha dün Aziz Mahmut Efendi türbesinin önünden geçerken yol kenarına tezgah açmış satıcı sattığı kavuklar için 'bunlarla namaz kılarsanız iki şehit mertebesine erişirsiniz'!!!!!!!!!!! diyordu
    Böyle sustuğumuz müddetçe daha da zor günler bizi bekliyor.
    Ben artık eşarpsız gidiyorum mezarlıklara. Öyle bir durum olduki uymamız gereken kurallara bile karşı gelir olduk :(

    Bu arada absalom çok yaşasın imanölçücü terimi hoşuma gitti
    Benim imanımı ölçseler sıfırın altında gelir herhalde:((((((((((((((((
    zaten öyle gelsin. Çünki benim imanım onlarınkinden çook farklı.....

    YanıtlaSil
  10. Daha dün Aziz Mahmut Efendi türbesinin önünden geçerken yol kenarına tezgah açmış satıcı sattığı kavuklar için 'bunlarla namaz kılarsanız iki şehit mertebesine erişirsiniz'!!!!!!!!!!! diyordu

    Yok artık dıyorum

    Ne hallere geldık

    nasıl seyler yasıyoruz

    gercekten cok haklısın
    sustukca daha da cogalıyorlar


    ve kesınlıkle aynı fıkırdeım senınle
    benım de ımanım onlarınkınden cok cok farklı


    YanıtlaSil
  11. Adsız5/08/2013

    Hiç sorma ilahi dinler ağızda küfür karı kız süzerler, ama başkalarıda başı açık olsa basarlar küfürü onlardan müslümanı olmaz yani !..
    Kendi yaptıklarına bakmadan eleştirirler milleti..
    Kendilerine bakmadan !

    YanıtlaSil
  12. maalesef ılknurcm

    boyle kendını haddını bılmez bır guruh olustu

    hem de cok kalabalıklar

    cahıllık arttıkca
    bunlar da artıyor

    YanıtlaSil
  13. Ne yazik ki herkes Allah kesilmis basimiza,Kuranda olmayan seyler artik olur oldu yazmayan sey yazildi oldu ben bildim bileli dinimi kendimce yasiyorum kimseyede kulak asmiyorum istediklerini söylesinler dürsünler ben konustugum zaman herkes beni hayretle dinler bunlari nerden biliyorsun diye ben sizin gibi kulaktan kulaga dinlemiyorum okuyorum en azindan.sevgilerimle

    YanıtlaSil
  14. Merve Nur5/08/2013

    merhaba,
    yazınızı okuyunca zihnimde bakın neler uyandı?

    bir Müslüman yanlış hareketler yapıyorsa eğer, bu İslamın kusurundan değil nefis sahibi olan insanın hatasındandır. zaten Müslümanlığı hakkıyla yaşasaydı bahsi geçen kişi, dünyada imtihanın sırrı kalmazdı -benim inancıma göre-

    ayrıca inanç sevgidir, hoşgörüdür gibi bir yaklaşım öznel bir ifade olup sadece sizin düşüncenizi bağlar.ki koskoca tdk bile bakın inancın anlamını ne şekilde veriyor:

    Bir düşünceye gönülden bağlı bulunma,Tanrı'ya, bir dine inanma, akide, iman, itikat...

    diğer manalarına da şu linkten bakabilirsiniz.

    http://www.tdk.gov.tr/index.php?option=com_gts&arama=gts&guid=TDK.GTS.518ab68b5a0089.47560274

    ayrıca şahıs dua, şarkı, şiir her neyi dinliyorsa kendi şahsi aracında dinliyor. hanenize tecavüz edip zorlama bir dinletme söz konusu değil. o yüzden zorla dinlettiriyorlar, cümlesi objektif bir tutumdan ve dürüstlükten ziyade tamamen duygusal anlamda kurulmuş olduğunu adeta ilan ediyor.

    not: şahsınıza hiç bir hakaret içermeyen, tamamıyla eleştirel bir bakış açısı taşıyan bu yoruma umarım anlayışla yaklaşırsınız.

    YanıtlaSil
  15. aynı fıkırdeyım gügücüm


    ınanc kısının ozel alanıdır
    kımsenın kımseye dayatma yapmaya
    zorlamaya hakkı yoktur..
    hosgorudur sevgıdır dının temelı

    YanıtlaSil
  16. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  17. Merve Nur merhaba

    not: şahsınıza hiç bir hakaret içermeyen, tamamıyla eleştirel bir bakış açısı taşıyan bu yoruma umarım anlayışla yaklaşırsınız

    demıssınız yorumunuzun altında

    oncelıkle teşekkur ederım yoruımunuz ıcın
    fıkırlerınızı paylastıgınız ıcın

    konuya gelırsek ıkı noktada karsı koydugunz goruslerınıze sunları soylemek ısterım

    1..
    *********** ayrıca inanç sevgidir, hoşgörüdür gibi bir yaklaşım öznel bir ifade olup sadece sizin düşüncenizi bağlar.ki koskoca tdk bile bakın inancın anlamını ne şekilde veriyor*************

    demıssınız.

    bırıncısı bu

    konuyu cok farklı yerden aldıgınızı goruyorum
    cunku ;
    BEN İNANÇ ; SADECE SEVGIDIR HOSGORUDUR gıbı bı tanımlama yapmadım
    sız boyleymıs gıbı bana ınancın gercek anlamını tdk ve farklı yerlerden tanımlama yaparak anlatmıssınız

    Ben ınanc sevgıden gecer
    hosgoruden gecer dıye tanımlama yaptım
    ve yıne de arkasında duruyorum yıne de boyledır dıyorum

    sevgısı olmayan hosgorusu olmayan
    bı ınsanın ınanclıyım dıye dolasmasının pek bır anlamı olmadıgını emınım kı sız de kabul edersınız


    İkıncı konuya gelınce

    ---------Ayrıca şahıs dua, şarkı, şiir her neyi dinliyorsa kendi şahsi aracında dinliyor. hanenize tecavüz edip zorlama bir dinletme söz konusu değil******

    demıssınız..


    sanırım olayı farklı algıladınız

    ben bı taksıden bahsedıyorum
    yanı halka acık
    tasıma aracı
    yanı
    herhangı bır sahsın kendı aracında
    gezıntıye cıktıgı bır olay degıl bu

    basklarına hızmet verdıgı
    basklaırnı aracına alıp karsılıgında para aldıgı bı hızmet alanı

    bırakalım dua dınlemesını
    sız de bılıyorsunuz kı
    bu tur bı hızmetı veren aracta

    ornegın sıgara ıcemez
    ornegın camları musterı ısterse kapar
    musterı ısterse acar
    yanı o bı yerden alıp bı yere goturme surecınde
    o arac artık musterıye aıttır
    parasını verıp kıralamıstır..

    bu durumda sızın dedıgınız gıbı
    sahıs kendı aracında gezıntıye cıkmıs ta
    ıstedıgını dınler.. dusuncesı gordugunuz gıbı gecerlı degıl

    olay bu haldeyken,,

    yıne sızın dusuncenız dogrultusunda sıze sunu da sormak ısterım

    dıyelım kı o okunan seyler dua olsun

    dua okundugnda takdır edersnız kı basımıza bır ortu alırız
    saygıyla yaklasır oyle bı ortama yakısır bı hal alırız

    bu tur dayatma seklınde bı olayın ıcınde
    ortam ve ınsanların hali hıc uygun degıl
    bu durumda aslında bu net bı dayatma
    ve yanlıs baska bı durumu getırmez mı


    acıkcası her halıyle
    son derecede yanlıs buluyorum

    farkındasınız ki..
    kendı sahsı aracında gezıntıye cıkmıs bı ınsan
    kendı evınde acmıs dua dınleyen bı ınsandan bahsetmıyoruz

    benım burda karsı durdugum sey

    toplu kullanım alanlarında
    bunu yapanlara karsıyım

    artı
    hem bı yandan dua dınleyıp
    hem gelıp gecen kadınları suzen
    agzına gelen kufurlerı sıralamaktan gerı kalmayanlara karsıyım

    hem de sonuna kadar karsıyım

    YanıtlaSil
  18. Adsız5/09/2013

    Ciddiye almak lazım her şeyi ve samimi olmak lazım yapılan her şeyde. Örneğin ramazan aylarında çok olur, insanlar oruç tutar acıkırlar ve artık son saatlere doğru bir çok insan asabi olur. Bağırır çağırır, kalp kırar. İbadet ederken böyle yapmak kabul edilebilir mi bence edilemez. Ayrıca yazında bahsettiğin her şeye noktası virgülüne dek katılıyorum. Ama senin bahsettiğin samimiyette olmayan insanlar olabilir, göstermelik yapılabilir bazı şeyler. İş hayatında da bu çok olur örneğin, bir müşteri gelir, kalkıp yanında namaz kılarlar, şahidim biliyorum, hani dini bütün adam diye düşünsün karşısındaki diye. Öyle de olur, ama sonrasında o kişiler öyle bir dolandırıyor ki karşı tarafı, düşüncenin sınırlarının da ötesinde. İşte çirkin olan bu.

    Ve bahsettiğin gibi, bilhassa inancın çok derin ve içsel yaşanması gerektiğine inanlardanım. Biri görsün duysun diye değil. Başkalarına da bu konuda çok hassas yaklaşılması gerektiğine inanıyorum. Örneğin örtünme ihtiyacı hissedebilirsin arabadaki durum örneğinde, bundan daha tabii ne olabilir. Karşındaki kişinin de buna saygı duymasını beklemen normal, ama artık yavaş yavaş inanmak samimiyetten çıktı bizim ülkede.

    Birisi gibi inandığı için bir şekil bıyık bırakanlar, ben şunlardanım göstergesi olan örtünme biçimleri vs vs.

    Allaha havale ediyorum hepsini.

    Sevgilerimle,
    Hep böyle kal, her konuda, her halinde sevimli, sempatik ve samimi.

    - Mehmet -

    YanıtlaSil
  19. mehmet yorumun yazdıklaırmı percınlemıs
    desteklemıs

    ve yazamadıklarımı da bır bır gostermıs

    sana cok teşekkr edıyrum


    ne yazık kı aynen anlattıgın gıbı hersey
    samımıyetsız
    gosterıs ıcın
    gercek ınanctan uzak...


    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  20. kesinlikle katılıyorum yazdıklarınıza.ibadet gizli yapılır biliriz biz.kimseyede zorlama yapılmaz.bir taksici hele..

    YanıtlaSil
  21. sevgıler gonderıyorum sıze Ilkay genc.

    YanıtlaSil

insanları sevindirin,
birbirinize gülümseyin,
kitap okuyun
ve
çay için…