30 Mayıs 2012 Çarşamba

Konu kürtaj

Bu konuda kısa ve öz tek şey sorucam
Insanlar neden kürtaj yaptırır??
1. cocugunun sakat dogacagını ogrendıgınde
2. yasak bı ılıskıden dogan cocugun bakılmayacagını bıldıgınde
3.tecavuz sonucu hamıle kaldıgında ( ılk bakısta aklıma gelen nedenler bunlar)
e bu durumda??

Yani??
Yanı istenmeyen cocuk kurtajı getırır..
BU DURUMDA.. KÜRTAJIN ÖNUNE GECMEK
ISTENMEYEN COCUKLARIN DOGMASINI SAGLAYACAKSA
MANTIKEN SORUYORUM..
İSTENMEYEN COCUKLAR DUNYAYA GELINCE ONLARA KIM BAKACAK??
KIM SAHIP CIKACAK ??( adı ustunde ***ıstenmeyen cocuk*** aıle ıstese zaten kurtajı dusunmezdiki .... bu durumda bır zorunluk bu cocukların dogumuna neden getırınce o aıle sızce o cocuklara bakar mı? )
COK MERAK EDIYORUM..
bugun bıle bı cok cocuk sahıpsız buyuk acılar cekerken .onlara bakımda yetersız kalınırken..
dıger cocuklara kım gelecek saglayacak..
soruyorum??
not.. ben kurtajı desteklemıyorum.. kurtaja gelmeden korunma yontemlerını ogrensın ınsanlar ve o boyuta getırmesınler ısı..
ama eger geldıyse
ornegın bı kız tecavuze ugradıysa..
o tecavuz bebegını doguracak mı??
dogurursa o cocugun hali ne olacak??
cevaplarını umarım bılıyordur kürtajı yasaklamayı dusunenler

21 yorum:

  1. Oyku'cum,o kadar yarali oldugum bir konuya degindin ki anlatamam hislerimi.Hatta bugun actigim butun sayfalarda gordugum okumadan kapadigim ellerimin ve yuregim titredigi bir mesele bu.

    Bundan birbucuk sene once,su kayiplara karisma donemimin basladigi zamanlar.Boylesine bir olayi ilk defa yasadim istemeden.
    Afika'in bana hosgeldin hediyesiydi bu:( Hamile oldugumu ogrendigimizde herkesler havada ucuyordu.Burak'tan sonra bir bebek daha, hem de verilen onca aradan sonra.Bir suru sorun sikinti en son yatacaksin dediler,kalkmaksizin yattim.Ucuncu ay kontrolerinde ise bebek olmus dediler:( Yapilan tahliller sonucu,buraya geldikten sonra alti ya da bir yil icerisinde vucuduma yerlesen uc mikroptan dolayi bebegimin oldugunu soylediler:(
    Ve malum sonuc o igrenc olay KURTAJ...

    O psikolojimi asla anlatamam.Ne kelimeler ne sozcukler yetebilir anlatmaya.

    Ancak o gunden sonra,mecburi bir durumu olmadikca, zevki icin, bile bile kurtaj yaptiranlarin insan olamayacaklarini soyler ve bunu bilirim.
    Allah hickimseye yasatmasin!Cok aci, cok uzucu bir durum.

    Basini agrittim ise ozurdilerim Oyku'cum

    Sonsuz sevgiler ve selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Papatyacım cok cok buyuk gecmıs olsıun,
    Satırlarını uzuntuyle okudum..
    Kesınlıkle katılıyorum acını anlıyorum

    Zaten ben kımsenın kurtajı yasayıp ta
    bundan rahatlıkla cıkabıldıgını dusunmuyorum
    buyuk acıdr
    Hangı kadın hangı sartla yasarsa yasasın
    emınım bu acıyı en derınlerınde hısseder ve tesırınden kurtulamaz


    kurtaj ıstenen bı durum degıldır
    hangı nedenler yasanırsa yasasın

    ama bu yazımda saydıgım durumlar ve benzerı zoruınlu durumlarda


    ıstenmeyen durumlarda yanı aıle ya da kısıler ıstemıyorsa

    o ıstenmeye ıstenmeye dunyaya gertılen ccocukları bı durun papatyacım

    onların yasaycakları sefıllıklerı dusun
    ve nasıl daha buyuk bıu acıya yol acaacagını anlayacaksın..


    ıstenmıyorsa bır cocuk kurtaj dusunuluyora o cocugun dunyaya gelısı o cocuk ıcın hayırlı olmaycaktır buna ınanıyorum


    kurtaj evet cok kotu
    evet hıc yasanmasın hıc olmasın

    ona gelene kadar bın tana korunma yontemı var ınsanlar bu duruma getırmeden ıyı dusunsunler bence


    ama eger durum soyledıgım noktralardaysa da

    daha sonrası daha agır olacagı ıcın
    yasak olması konusu bı daha dusunulsun dıyorum


    sana tekrar cok buyuk gecmıs olsun


    sevgıyle kucaklıyorum senı

    YanıtlaSil
  3. Oncelikle gecmis olsun dileklerin icin cok tesekkur ederim Oykucum.Atlattim o kabus dolu gunleri ama hala izlerini tasiyorum yuregimde.
    Canim ben de sana katiliyorum hem de cok.
    Ben de diyorum ki, bu aci ve unutulmaz olayi, yasamamak icin( ozel durumlar haric)gerekli tedbirler alinsin.Ve kurtaja gerek kalmasin.
    Ben cevremden bir cok insanin sirf zevki(aaaa hamile kalmisim vs.) ugruna kurtaj olduklarina sahidim Oyku'cum.
    Asil kizginligim ve kastettigim bu gibi durumlar.

    Sevgiler en kocamanindan.

    YanıtlaSil
  4. Canımsın...

    kesınlıkle aynı fıkırdeyım


    keyfı bı konuda bunu yapabılenler
    katıllıkten farklı bıssy yapmıyor
    bu asla affedılır bı konu olmaz bu drumda..
    o boyutu cok ayrı tutuyorum


    sevgılerımle

    YanıtlaSil
  5. sonbahar5/30/2012

    Keşke o durumlar dünyada hiç olmasa, bilinmese, ya da yok olsa... Gerçi burada keşke yok olsa diyeceğimiz konu o kadar çok ki... Ama... Bu çok acı işte... Bir tomurcuğu dalından koparmak gibi...

    YanıtlaSil
  6. Bıreeyler bence bu noktaya getırmemelı ısı o ayrı bı durum

    YanıtlaSil
  7. Adsız5/30/2012

    Kürtaja da sezaryene de karşıyım bu bir. :)
    Kürtaj konusunda dün akşam bir tartışmada şöyle bir şey söylenmişti : Kürtaja bakış açınız içinde bulunduğunuz bedenin mülkiyetini kimde gördüğünüze bağlı diyordu.

    Eğer bu beden benim o yüzden üzerindeki her şey hakkında tasarruf hakkım vardır ve içimdeki bebek te benim olduğuna göre istediğimi yaparım derseniz kürtaj tamamdır.
    Yok eğer bu beden zaten benim değil bana verilen bir emanettir dolasıyla içimde oluşan varlık evrenine çıkartılan bebek te benim tasarrufumda değildir derseniz o zaman kürtaj yapamazsınız.

    Kürtaja karşyım ama tabi ülke insanının içinde bulunduğu durum da bazı şeyleri belki mecbur kılıyor.Çocuğun sakat doğması ihtimalini asla bir neden olarak görmem.Yasak ilişki denilirse de hiçbir can bizim yasak ilişkilerimizin kurbanı olmamalıdır ama yine dün akşamki tartışmanın birinde '' eğer çocuğun doğması annenin ölümüne yol açacaksa yani namus cinayeti vs. o zaman izinv vardır '' deniyordu.Tecavüz konusunda benim çözümüm basit.Tecavüzcüyü ortadan kaldıracaksın anne çocuğunu doğuracak eğer isterse bakacak istemezse devlet sahip çıkacak.Anne de ortada bırakılmayacak özel olarak gözetilecek.

    Aslında yazılacak çok şeyler var ama kendi fikrimi özetleyeyim :

    '' Kürtaj ve sezaryende öncelik anne sağlığı ve hayatıdır.Bunlar tehlikeye girdiğinde ikisi de olabilir.Aksi hallerde bir varlığın hayatına son vermek kimsenin hakkı değildir.Tabi senin de üstte belirttiğin gibi halleri de devletin düşünmesi adam gibi koruma gözetme yapması gerekir,aksi hallerde anne adayı kendi çarelerini düşünecektir''

    YanıtlaSil
  8. GÖK TÜRK cum yorumun ıcın cok tsk ederım


    ne guzel bısey bu boyle dımı
    dıusuncelerımızı payalstıgımız bır platforma sahıp olmak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adsız5/30/2012

      Evet haklısın .Doğru düzgün kullanıldığında güzel oluyor. :)

      Sil
  9. kesınlıkle


    ben hele boyle fıkır paylasımları soz konusu oldugunda
    bayılıyorum

    YanıtlaSil
  10. Adsız5/30/2012

    Kadına bakışla alakalı bir durum bu, bu zihniyette kadın çocuk doğuran bir varlıktan öte görülmüyor, bir fetüs bir kadından daha kıymetli onlara göre. Ayrıca tüm söylediklerine katılıyorum.
    - Mehmet -

    YanıtlaSil
  11. Teşekkurler Mehmet

    sevgıler

    YanıtlaSil
  12. doğrusu kadının ve hatta babanın karar vermesidir. gerisi boş.

    YanıtlaSil
  13. dımı.

    yanlısı anlatılır...
    egrısı dogrusu ogretılır topluma

    korunma yontemlerı de verılır hatta

    ama hhala boyle bıseye yonlenıyrolarsa
    o onların hesabıdır
    ıyısıyle kotusuyle..
    cok dogru.

    YanıtlaSil
  14. Aslında tam da senin dediğin gibi düşünüyordum; ama bir yandan da diyorum biz hayvanların, bitkilerin yaşam hakları için uğraşıyoruz (bunu canlılar arasında hiyerarşi olarak görmeden örnek olsun diye söylüyorum), bir insanın hayatı söz konusu olunca kürtaj çok daha basit geliyor. Şahsen ben şu an kürtaj yaptırabileceğimi hiç zannetmiyorum; ama ileride ne olacağını, ne koşullarda yaşayacağımı, o ortamda çocuk doğurup doğurmak istemeyeceğimi bilemem ki. Bunun tasarrufu benim elimde olmalı. Günahtı oydu buydu bu benim bileceğim iş.

    Ayrıca yasaklamakla hiçbir şeyin önüne geçilemez. İnsanlar o noktaya gelirse bu sefer yasadışı yollardan çözüm arayacaklar, bu da bir sürü kadının hayatının tehlikeye girmesi demek.. Madem insan hayatı söz konusu, döllenmiş yumurta bir kadının hayatından daha mı değerli diye sormadan da edemiyor insan.

    Evet, kürtaj bir doğum kontrol yöntemi olarak görülmemeli. İnsanlar tedbirini önceden almalı. Sezeryanı öneren, normal doğum yaptırmayan doktorlar var bu ülkede. Kadınların rahminden önce o doktorlara bir el atsalar keşke..

    YanıtlaSil
  15. nesrncım
    ınsanlara ogretsınler

    anlatsınlar

    daha cok konrtıl yontemlerını ogretısnler

    ama yasaklamasınlar
    cunku yasak
    daha cok olumlere neden olacak
    zaten adı ustunde ıstenmeyen cocuk durumlarında kurtaj oluyorsa
    dunyaya gelen cocuga da yazık

    yanı kısılere her tyur egıtrım verılsın ama yasakla cozulmez bu ıs buda bılınsın

    YanıtlaSil
  16. Yazdıklarına tamamen katılıyorum. Dünyaya getirmek marifet değil her çocuk büyük bir sorumluluk. tabi ki o sorumluluğu üstlenen anne ve babalara, Çaresizlikten doğan çocuklarda toplumsal facialar başlıyor. çok derin konular yaz yaz bitmeyecek.. sevgiler.

    YanıtlaSil
  17. Aynen bu Basakcım



    Sevgılerımle

    YanıtlaSil
  18. Öykü Keyfi kürtaj ve sezaryene ben de karşıyım. Mecburi haller keyfi haller tanımına girmeyeceğim şimdi başka bir konuya değineceğim. Epey oluyor yine bu sezaryen olunmaması gerektiği durumu tartışılır olmuştu. Ben kesinlikle koşullar elverdiği sürece normal doğum yapılması taraftarıyım ama normal doğumun da epizyotomi yani doğum kesisi denilen yönteme başvurularak yapılması pek dile getirilmiyor. Bu Avrupada hemen hemen yasaklandı diye okumuştum. Bir kadın yine vücudu gerekli koşulları taşıdığı taktirde ve psikolojik açıdan yeterince iyi hazırlandığı taktirde her hangi bir yırtılma ve kesik olmadan da doğum yapabiliyor. Ama şu an hemen hemen tüm doktorlar keyfi bir şekilde, çok açık yazacağım kadınların cinsel organlarını keserek kolaya kaçıyorlar ve aslında bunu yapmamaları gerekiyor. Ben ne zaman bu sezaryen tartışmaları çıksa öncelikli sorunu epizyotomiye çekmek istiyorum. Normal doğum, yırtık ve kesik olmadan yapılabilecekken neden bu yöntemlere başvurulsun değil mi?
    Mecburi durumlar haricinde sezaryen ve epizyotomiye başvuran doktorlara el atmalı evvelâ bence de..
    Keyfi kürtaj bana da cinayet gibi geliyor açık söyleyeyim.

    YanıtlaSil
  19. Şahıkacım

    bu olayın hıc bılmedıgım bır yonunu anlattıgın ıcın cok cok tsk edıyorum
    emınım ben gıbı bunu bılmeyen pek cok kısıde bu sayede ogrenmıs oluyor

    anlattıgın durum cıddı anlamda kotu
    ve hıc bahsı gecmıyor

    mesela ben hıc bılmıyordum

    bunun kadına verecegı zarar konusu mesela hıc konusulan bır konu degıl


    bunun da konusulması lazım


    ve keyfı kurtaja bende karsıyım


    zaten bunun yanı bu konunun gundeme gelıs baslıgı da bu olmalıydı

    kurtaja karsı olmak degıl
    ( zorunlu durumlar olabılıyor cunku)

    keyfı kurtaja karsı olmak

    olay bu


    cok cok tsk edıyorum sevgıyle opuyorum

    YanıtlaSil
  20. çok iyi bir konuya değindin öykücüm kürtaja bende karşıyım ama istenmeyen bir çocuğu doğurmanında bir anlamı yokki canım yazık değilmi o çocuklara ilgisizlıkten çocuklar abuk zubuk yollara düşüyor. korunmayı öğrensin insanlar tuhaf tuhaf şeyler çıkıyor bakalım daha neler olacak

    YanıtlaSil

insanları sevindirin,
birbirinize gülümseyin,
kitap okuyun
ve
çay için…