25 Temmuz 2009 Cumartesi

Tek çocuk





Annemle ilişkılerımız hep..
tabiri caizse kafa olmustur
Bırbırımıze çok uyumlu paylasımlar hatırlıyorum eskıye dair ..İşlerı bıtıp te yanıma geldıgınde bırlıkte cızgı fılmler ızleyısımız en az benım kadar onlardan zevk alısı..

Gulumseten anılarım var coklukla onu dusundugumde..

Ama şu da var

tek cocugu olan aıleler bılırler. O cocukla hep bırebır bı ılgılenme vardır..
Ve bılınenın aksıne o cocuk asla sımarık olmz cok cocuklu aılleerın cocugundan daha cok sorumluluk alır..Her hareketı nerdeyse buyutec altındadır.. Dogru olan duzgun olan herseyı bırer bırer nakıs gıbı ıslerler o cocuklarına..

Ben mesela cocuklugumda hıc sımartıldıgımı hatırlamıyorum.. Dozunda kalırdı bıseyler

Aman kızımız uzulmesın onu da alalım bunu da alalım olayımız da hıc olmadı..Oyuncakların alımında d oyleydı alabılcek guclerı oldugu halde

benı cok ıstedıgım oyuncaklar ıcın beklettıklerını ..Onu alabılmem ıcın ornegın odamda esyalarımı duzenlı tutmam gerektıgını ve bellı suıre tutup tutmadıgım konusunda takıpte olduklarını soylerler ve gerceketnd e takıp ederlerdı.. Ta kı evet odamı esyalarımı dagıtmıyorum .. O oyuncak alınırdı

Ama ıste o bekleme olayı o oyuncagı benım gozumde daha da buyuturdu dha anlam kazanırdı aldıgımda bana kattıghı mutluluk daha buyuk olurdu..

Olumsuz bı yanı yoktu tek cocuk olmanın paylasımcılık bıle daha fazlaydı

cunku dıger cocuklarla olabılmek adına daha cok verıcı oluyrosunuz ben elımde avucumda ne varsa veren bı cocuk modelı oldum..

Tek hazın yerı var yalnız onu anlatamadan gecemeycegım..

Cok kardeslı olan cocukların cok eglendıklerını hayatlarının cok eglencelı gectıgını dusunrudum..Gercketen de oyleydı .. Bahcede kapı onlerınde oynadıktan sonra eve cekılıslerde onların evlerınden hala neselı cıglıklar yukselırken

bızım ev sakınlıgıne sesızlıgıne burunurdu.. Bı donem kedı ve kopegı cok ıstedım .. Oylesıne cok yalvardım kı aıleme.. Buzdolabının ıcıne raflarına..

Anne babamın yataıgına yastıklarının altına

oturdukları koltukların ustune her yere gorulebıolecek her yere notlar yazıp bıraklmaya basladım..

Notlarım once kısa cumleler halındeydı

Lutfen bana kedı alın

Lutfen bana kopek alın

gıderek bu cumlelerın ajıtasyonu arttı..

Lutfen yalvarırım bana bı kedı alın nolurrrrrr

annecım babacım bana bı kopek alırsanız ben sızı n her sozunuzu dınlıycem almazsanız cok uzuluyorum dıye gıderek uzuntu dozu sıddetlenen notlarım cogaldı

oyle kı..

kendıme bı de hayali arkads buldum
kedı kopegın alınması gecıktıgınde...
gercekten onunla konusuyrodum odamdayken ona seslenıyordum ..
geldın mı ?
Dur kapıyı acıyorum..

bılıyo musun annemler bana kedı alacak..

Annem bunu gorup sahıt oldugunda
olayın tadının kactıgını anladı ya da bılemıyorum artık..

Evımze gıren kurt kopegımız bu notlarım sayesınde oldu:))

Dunyanın en mutlu cocugu bendım:)

42 yorum:

  1. Adsız7/25/2009

    Yazıyı okuyunca şimdi içim acıdı.Benim bir kızım var acaba o damı aynı şeyleri düşünecek yıllar sonra.Yani bu hüznü yaşayacak.

    YanıtlaSil
  2. Yok lutfen boyle dusunmeyın
    ben kesınlıkle neden tek cocugum dıye gerıye dnup bakmıyorum
    bunun boyle olmasından da su anda bı sorun yasamıyorum..
    Kendı cocuklugumdan o donemden bı anı olarak bu satırları sızlerle paylastım
    ıcınde bı hzun bı sorun yok
    :) ıcınız rahat olsun
    sevgıler..
    Kızınıza da saglık mutluluk dılıyorum..

    YanıtlaSil
  3. Adsız7/25/2009

    Öykücüm ne zaman ailenle ilgili yazı yazsan seni alıp bizimkilerin yanına götürüp tanıştırasım geliyor, niyeyse böyle bir ruh halim var bu konuyla ilgili üzüldüğünü hissediyorum haddimide aşıyorum ama önümüzdeki yaz bizim yazlığa ne dersin :))))

    YanıtlaSil
  4. Pelıncım canım benım
    bu sıcaklıgın ıyınıyetın ıcın sonsuz tsk ederım:)
    ben zaten kabul edersenız aılenınzın bı parcasıyım

    YanıtlaSil
  5. Öykücüğüm...ne güzel yazmışsın gene.hüzünlü bir tebessümle okudum yazdıklarını...
    bizde de durum aynıydı, iki kardeş olamamıza rağmen.bana onları da hatırlattın.
    olurda ilerde bir kızım olursa sevdikleri ve Öykü Teyzesi yanında olacak, değil mi? :)

    YanıtlaSil
  6. Adsız7/26/2009

    Merhaba öykü'cüm paylaşımlarında sık sık geçmişe yolculuk yapıyosun
    tek çocuk olmanın dezavantajlarını yazıp canım ,sonra yorum yapan kimse üzülmesin diye farklı boyut katamazsın tek çocuk olmak bir takım problemleride beraberinde getirir geçmişte buna yönelik önlem alınmamışsa ki geneldede alınmaz aileler elinden geldiignce daha verici olurlar.Çocuk paylaşımı ögrenmez mucadeleyi ögrenmez problem çözme uyum saglama gibi biçok sorunla karşılaşır.En önemlisi yaş arttıkça yalnızlaşmaya iter kendini
    ve hayatına kendince renk katmaya başlar. Çogu zaman hayali ve sanal gerçeklerle yüzleşincede depresyon hali gündeme gelir.Hepimize gerçekçi,kalabalık ,renkli hayatlar dilerim:)))
    sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. Merhaba duygu
    ınsanların burdakı yazılarına bakarak kısılık ve durum analızlerı yaptıgını goryorum...
    Bunu daha genıs bı yelpazeyı degerlendırerek yapmanı daha dgru bulurdum acıkcası
    Bugune kadar yıgınla yazı yazdıgım halde sadece bu yazıma yorum yazman cok buyuk ıncelık
    Ve bu yazıma bakarak benı asosyal depresıf bı kısı olarak degerlendırmen de tabı ayrı bı bakıs acısı
    Tek cocuk olmanın kotu bısey oldugunu yazımda yzmadım..Bugun geldıgım noktada tek cocuk olmanın herhangı bı dezavantajını yasamıyorum
    Tam tersıne kendı ayakları ustunde duran
    bı cok kalabalık aılenın ferdı olan ınsana gore cok daha guclu bı durusum var hayatın ıcınde
    Ayrıca orda yazdıgım hazin dıye nıtelendırdgım boyut bı cok
    cok cocuklu aıle de de yasanan bı boyut .Bunu cok kısıde bılıyor ,yasıyor..

    Tek cocuk konusunda kesınlıkle fıkırlerıne katılmıyorum
    *****************
    "tek çocuk olmanın dezavantajlarını yazıp canım ,sonra yorum yapan kimse üzülmesin diye farklı boyut katamazsın tek çocuk olmak bir takım problemleride beraberinde getirir geçmişte buna yönelik önlem alınmamışsa ki geneldede alınmaz aileler elinden geldiignce daha verici olurlar.Çocuk paylaşımı ögrenmez mucadeleyi ögrenmez problem çözme uyum saglama gibi biçok sorunla karşılaşır.En önemlisi yaş arttıkça yalnızlaşmaya iter kendini
    "
    **********************
    Gunumuzde tek cocugun
    bılınenın aksıne daha paylasımcı daha hayata hazır olarak yetıstırıldıgı kabul edılmıs bı gercek.
    Tabı kı AİLENİN TUTUMUNUN da bunda (cok cocuk ya da tek cocuk farketmeden burdakı durumda) en onemlı baz oldgunu.. Eger aıle dogru verılerı veremıyorsa ıster tek
    ıster cok cocuk olsun
    o bahsettıgın sorunların cocukta yer aldıgını dusunmek zor degıl.
    Bu sekılde bı yargıya varmıs olman da ayrıca sasrıtıcı geldı bana..
    Ben orda aılemın tutumunu acıkladım
    hıcbı zaman tek cocuk olduguım ıcın cok verıcı olmadılar dıye
    Ama sen okuduklarına degıl de
    kendıne gore yorum yapınca boylesı enteresan sonuc cıkmıs ortaya.
    Kalabalık ve renklı hayatlar dıleyısın de ayrı bi enteresanlık.
    yınede tskler dıyeyım.
    ***********
    kucuk bı ekleme;
    paylasımlarımda sık sık gcmıse yolculuk yapıyorum soyledıgın gıbı..

    Çunku annemıcok yakın zaman oldu kaybedelı
    Öncelıkle kendım ıcın annemle ılgılı bıseyler yazmak ıcın baslamıstım blog tutmaya umarım sakıncası yoktur:)

    YanıtlaSil
  8. Öykücüm,Benim için; o fotoğraftaki biberon olan masaya ayacıklarını uzatan kız çocuğu gibisin sen.Fotoğraf beni büyüledi sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. Tsk ederım sufıcım..

    YanıtlaSil
  10. Adsız7/26/2009

    :)
    bende asya ya kardeş yapmam gerektiğini düşünüyordum ilerde yalnız olmasın kardeşi olsun diye...demek tek çocuklarda mutlu senin kadar sevecen sevgi dolu ve kendine güvenli olabiliyormuş..

    tamam kendimi kasmayayım ozaman:)
    oda olursa asya gibi bir aşk çocugu olsun:)planlanan bir iş gibi değil:):)

    canım özlemişim seni bu arada :)kelimelerini anlattıklarını:)sevgiler

    YanıtlaSil
  11. Adsız7/26/2009

    bu arada piskologlarda yanılabiliyormuş:)

    YanıtlaSil
  12. Öykücan,
    Seçtiğin fotoğraflara bayıldım.
    Kızımla ortak bir yanınız da bu duyarlılığınız, bu naifliğiniz... O da tek çocuk olarak büyüdü ve erken olgunlaştı. Sizler kan bağı olarak tek olabilirsiniz ama can bağı olarak çoook geniş ailelere sahipsiniz. Bazı aile fertlerini tanımasanız bile onların kalplerinde kocamaaan yerleriniz var.
    Sevgilerimle canım...

    YanıtlaSil
  13. Seldacım canım benım:) ben de senı cok ozledım.. Asyayı da opuyorum tatlı yanaklrındaN:)

    YanıtlaSil
  14. Sevgı ınsanı :)
    senın kızın da senın kadar tatlı ve seker olacak hıc kuskum yok

    YanıtlaSil
  15. Bılgelık yolcusu
    yıne o kadar sevgı dolu
    kucaklayan bı yorum bırakmıssınız kı
    cok mutlu oldum
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  16. Adsız7/26/2009

    hep öyle bir aileye sahip olduğun için şanslıymışsın diye düşünüyorum..
    bence tek çocuk olmak değil ailen önemli.. tabii ki tek başına büyümek iyi olmaz ama illa kardeşin olması gerekmez ki.. yaşıtlarınla zaman geçirirsin yine, yeter ki ailen ilgilensin ve doğru yetiştirsinler..
    biz seni çok iyi anlıyoruz Öykü, içten paylaşımların için teşekkürler.. benim için psikologlardan çok daha faydalı oluyor yazıların :)

    YanıtlaSil
  17. ben hayatımdan bıseylerı paylasıyorum kendımce
    dogrusu ve yanlısı ıle..
    tsk ederım Verago

    YanıtlaSil
  18. Tek çocuk olmak? Bu bir Öykü seçimi değil ki! Ki kaldı ki bu dünyaya yalnız gelip yalnız gidiyoruz ikizimizle de doğmuş olsak. Yani ayrı bir bağımsız bireyiz hepimiz. Kardeşlik duygusunu paylaşmak kişilere çok şey katmış olsaydı dünya cennet oldu. Elbette çoğu olayı hep kutsar dururuz. Anneliği d e keza. Oysa insan ne kardeş ne anne ne sevgili olunca kutsaldır. İnsan insana hiç bir bedel karşılığı sevgi verebildiği sürece kutsaldır. Öykü'nün sevgi dolu yüreğinden dağıttığı seviyi burdan sanal da ols alabiliyorsak demek ki ortda eksiklik duyulacak bir şey yok. Hep sevgiyle dolu hep.. Belki tek eksikliği bunca sevgisini sürekli verecek insanları her an karşısında bulamamak...

    YanıtlaSil
  19. Şirin hıcbısey eklemek ıstemıyorum
    benı gercekten cok duygulandırdın...
    sagol.

    YanıtlaSil
  20. Adsız7/27/2009

    Sevgili öykü... yorumumu ince bulman çok hoş ben her konuya yorum yazmıyorum genelde mesleki anlamdaki konulara ilgili yorum yazmayı tercih ediyorum daha çok senin bu paylaşımında bununla alakalı oldugu için yorum yazma istegi bulundu içimde ben buraya kişisel degil canım psikolog olarak mesleki düşüncelrimi aktardım senin dediign örnek istisna canım, ben hafatada iki kez böyle olaylarla karşılaşıyorum tek çocuk olmak ve beraberinde getirdigi sorunlar diye adlandırıyoruz.Benim dedigime katılmama gibi bir durumun olabilir.Tabibu senin kişisel düşüncen ama bilimsel olarak kabul edilemez kaldıki bu paylaşımımda seni depresif diye lanse ettigimi düşünmüyorum....

    YanıtlaSil
  21. benim de bir oğlum var ve 8 yaşında tek çocuk onunla paylaşımlarımız güzel sorumluluklarını da iyi bilyor ama ben hep ona haksızlık yaptığım hissiyle yaşıyorum şu an kardeşimin yanındayım ve sıkıntılarıma ara verip ağlayacak bir omuzda ağladıktan sonra tabi kardeşimle eğlenebiliyorum
    sırf bu yüzden oğluma üzülüyorum hadi itiraf edeyim yazını okuyunca suçluluğumun haklılığını hissettim biraz geç olsa da artık bir kardeşi olmalı gerçi yaş farkından dolayı o da tek çocuk olarak büyür lakin büyüdüklerinde tutunacak dalları olur kötü bir şey değil tabi tek çocuk 1 yaş aralıklı iki oğlu olan bir arkadaşım beni oğlumu yatırırken gördüğünde iç geçirmişti ben hiç çocuklarla böyle sakin ilgilenemedim hep kavgalarını ayırmakla uğraştım ama oğlum onlara bayılıyor iki kardeş ne kadar eğleniyorlar diyor bir gün bana 6 yaşındaydı galiba anne ben ömrümün sonuna kadar böyle yalnız mı olucam demişti beni bitirmişti sağlık sorunlarımı aşarsam bu mevzuyu çözmeliyim bayağı bir sesli düşündüm buna sevkedebildiğine göre bayağı samimi yazıyorsun bereketli bir ömrün olsun

    YanıtlaSil
  22. Bende tek çocuğum...
    Her zaman aklımdadır blogunda tek çocuk olmak başlığı altında bir yazmalıyım derdim. Başlığı görünce heyecanlandım okudukça evet evet aynen öyle diyip durdum.
    bizim gibi olanları ne kadar güzel anlatmışsın.
    tanıştığım birine tek çocuğum dediğimde aaa sen çok şımarıksındır şimdi lafını duyduğumda çok üzülürdüm. halbuki bana da her istediğim alınmazdı(paramız olsa dahi) ve ben oyuncaklarımı, yiyeceğimi paylaşmak için her zaman hazırdım.
    kardeşi olan arkadaşlarım bu durumdan kaçarlardı onlar paylaşmak istemezlerdi çünkü rekabet ortamı hakimdi.
    tek çocuklar için arkadaşları çok değerlidir ve büyüdükçe arkadaş elemeyi öğrenirler.
    VE sevgi...
    Öykü, senin yazılarını okuyan herkes ne kadar sevgi dolu, paylaşımcı,sorumluluk sahibi olduğunu biliyorlar.
    Kimseye yazdıklarını savunma çünkü tek çocuk olmayanlar bizi anlamazlar, anlayamazlar.

    YanıtlaSil
  23. Duygu
    Ilk yorumun orda duruyor ..Yorumununun temel dusuncesı
    tek cocukları karalamak uzerıne kurulmus.
    ıncelık derken satır aralarını okuyan okuyabılen bı ınsan olarak yorumuna bakıs acımı !
    anlatmaya calısmıstım

    İcınde meslekı bılgılerını sunan bı ınsandan çok
    karalama cabası yasayan bı ınsan ızlenımı verıyro o satırlar

    Meslegının hakkını vererek yapan herkese sonsuz saygım var
    Ama bu demek degıldır kı
    ornegın psıkolog oldu dıye o kısı
    herkesı ıyı analız edebılır
    bu meslegın hakkını verebılır !
    Bunun olumsuz orneklerı de cevremızde cok mıktarda var
    Dusuncelerımı yıne tekrarlıyorm
    yanlıs ızlenımlerın var tek cocuklar konusunda
    onyargıların var
    ve yazdıgın yazıda
    onları depresıf asosyal nıtelendırıp ustune bı de renklı ve kalabalık dunyalar dıleyısınden bellı dusuncen..
    Uzatmaya gerek yok bence
    okuyan anlayabılıyor zaten

    YanıtlaSil
  24. Sevglı bahar gelsın
    Sırınden esıntılerın yazısını okudunuz mu
    onun bu konuya yaklasımını bızım ıcın en dogru cevap olarak buluyorum
    Sızın duygularınızı cok ıyı anlıyorum..
    Benım annem amelıyat gecırdıgı ıcın benım kardesım olmadı.O da bunun sıkıntılarını cok yasamıs bı ınsandı..Ama butun bunların ogretılmısten kaynaklanan seyler oldugunu yanı cocugun tek basına kalması ılerde yasacagı sorunlarda yanında kardes olarak kımsenın bulunmaması ılk bakıs olarak cok olumsuz gozuyor.. Herkes ıster yanında kardesının olmasını o ayrı bı konu
    Ama oyle kardesler var kı
    ( kı coklukla keske okuyanlar bunu yazsalar)
    cevremızde kardesı oldugu halde yasadıgı sorunlarda yanında bı Allahın kulunu bulamayan ınsanlarda cok
    Ne ıcın ıster anne babalar ıkıncı kardesı
    yalnız kalmasın zor gunlerınde dıye..
    Ben annemı kaybettıgımde
    cevremde o kadar cok candan dost buldum kı arkadslarımdan herseyımde kardesım kadar yakın oldular..Hrseyımı bırebır paylastılar..
    Cenaze ıslemlerı dahıl bı cok seye yardımları oldu..
    Ve bunu yapan ınsanların ıcınde kardesı olup ta hıc bı anda yanında hıssetmeyen bırbırınden kopuk uzak yasayan bırbırının gozunu oyan da cok ınsan vardı
    bunlar toplumda her yerde gozumuzun ıcınde
    Lutfen
    soyle dusunun
    sızler anne baba olarak
    cocugunuza dogru verılerı verırsnız
    o ıyı bı bırey olarak yetısırse
    ve o ıyı ınsan emın olun kardes kadar yakın olabılcek
    ınsanları da cevresıne toplar
    yalnızlık cekmez
    Kardes olması guzel bı olay olsada hayatın sıgortası degıl..
    Yerı gelıyor herkes yalnız kalıyor o yuzden
    ayakları yere saglam basan
    ınsan ılıskılerı ıyı olan
    ınsan seven
    yuregınde ınsan sevgsıı olan bıreyler yetıstırın
    Bunu basarabılıyorsanız da
    HIC KORKMAYIN
    ona bısey olmaz.

    YanıtlaSil
  25. İrma guzel dusuncelerın ıcın cok tsk ederım..

    YanıtlaSil
  26. Benim gözümde hala dünyanın en mutlu çocuğusun.Ya da ben öyle olmasını istiyorum.

    YanıtlaSil
  27. Yalova'dan Deniz7/27/2009

    Öykücüm bazen o yüreğinde ki sevgiyi bize öyle güzel anlatıyorsunki tıbkı bu yazıdaki gibi.Yazıdan bir çıktı aldım evde dolabıma koyacağım.Benimde bir kızım var 9 yaşında.Hiç bir şey diyemiyorum boğazım düğüm düğüm oldu.Yüreğine sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  28. Bence bu konunun bu kadar uzatılması yersiz... Herkes kendi tek kişilik ve renkli! dünyasını yaşıyor. Ben de bir TeK çocuk olarak söylemeliyim ki, bu durum tercih edilen bir durum olsaydı yine aynı hayatı yaşamak isterdim. Ne paylaşımdan yoksun ne de sürekli yalnızlaşan biri oldum. Hatta şunu söyleyebilirim herşeyimi fazla paylaşmakla ilgili sorunlarım bile oldu. Kişisel olarak dostları tarafından aranan ve önemsenen biri olduğumu da hesaplarsak asosyal olmam da söz konusu değil. Oğlum RüzGar da tek ve ben başka çocuk düşünmüyorum. Kendi hayatını yaşayabilen, tercihlerini kendi belirleyen aklını yüreğine katabilen bir çocuk olacağı şimdiden belli. Bir kardeşi de olsaydı aynı derecede sever ve ilgi gösterirdim. Duygu hanıma sevgilerimle......
    Öyküm seni de öpüyor ve tebrik ediyorum canım....

    YanıtlaSil
  29. içimde hep bir üzüntü vardı
    yağmur'umuz var başkada çocuk istemiyoruz diye (kısmet tabi)
    okuyunca rahatladım
    anneni ve babanı örnek alıcam
    onları takdir ediyorum senin gibi bir evlat yetiştirdikleri için
    öptüm seni :))

    YanıtlaSil
  30. öykücüm dilerim şimdi de dünyanın en mutlu kızı olursun...
    sevgilerle

    YanıtlaSil
  31. :))) ben böyle notlar bıraksam da bir işe yaramazdı emin ol :))) evde zaten kedi köpek gibi birbirimizi yediğimiz bir erkek kardeşim vardı :))) tabii çocukluk zamanları, sonraları birbirimizin değerini çok iyi anladık. ama o çocukluk dönemlerinde, öyle kıskançtım ki çocuğa neler yapardım ehuehuheue :) çok fena çok. bir yandan da aslında söylediğin bu şımartılmama durumu bizde de vardı. her ne kadar iki çocuk olsak da istediğimiz herşey alınmaz, alınması için gerekli şartlar koyulur. zaman verilir ya da o anda ihtiyacımız olmadığı düzgün bir dille anlatılırdı. rahmetli anneannemin kuyruğu gibiydim ben. anlatırdı bazen, sokakta hiçbir şey istemezmişim. bu tamamen anne ve babalarımızın bizi nasıl yetiştirdiği ile alakalı. ama en çok da bizim karakterlerimizle. hatırlıyorum da erkek kardeşim sokakta ne görse isterdi :)))) öpüyorum öyküm kocamanından, güzel bir hafta senin olsun :)

    YanıtlaSil
  32. Sevgili Öykü,
    Bir tek çocuk olarak yazdıklarını keyifle okudum :) hakkımızdaki ön yargıları çok güzel cevaplamışsın...

    Benim ailemin bilinçli tercihi idi tek çocuk sahibi olmak çünkü çalışan bir annem vardı benim, ben de çalışan bir anne olucam inşallah ve özgür irademizle tek çocuk yapmayı istiyoruz...
    Hiç bir zaman tek çocuk olmam sebebi ile sosyopat bir tip olmadım aksine senin de değindiğin gibi biz paylaşmak zorunda olduğumuzdan değilde hep paylaşmak istediğimiz için paylaştık, şımarıklık konusu ise bir şehir efsanesi, yalnızlığa gelince öyle kardeşler gördüm ki etrafımda olmasalar olurdu dedirtecek şeyler yaptıklarına şahit oldum... Neyse anne adaylarının içi rahat olsun ve tek çocuktan korkmasınlar herşey ellerinde...

    YanıtlaSil
  33. İDEACIM cok tskler guzel dusuncen ıcın.

    YanıtlaSil
  34. Denızcım canım
    yazdıgım kendıme aıt herseyde bırebır samımıyetımı ortaya koyuyorum
    eksıgımle artımla
    paylasımda oluyorum..
    Oyle cok sevındım kı sana bu sekıle yansıdıgı ıcın..
    guzel kızını ve senı kucaklıyorum
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  35. Bed@rdem
    guzel acıklayıcı yorumun ıcın cok tskler
    sevgılerımle..

    YanıtlaSil
  36. Bahar
    hersey anne babanın cocuguna verdıklerınde bıtıyor aslında..
    tek cocuk ta olsa cok cocukta

    ılgılı bılınclı bı anne babanın ogretılerınde yaklasımlarınd yatıyor o cocugun saglıklı bı bırey olarak yetısmesı
    sana ve yagmura sevgılerımı gonderıyorum..

    YanıtlaSil
  37. SMILENA cım canım benım
    cok cok tsk edıyorum bu guzel dıleklerınızle
    emınım cok daha guzel seylerı yakalaycagım
    sevgıler..

    YanıtlaSil
  38. aycacım canımm:)
    yıne cok tatlı anlatmıssın kardeslık ılıskısını
    dedıgın gıbı
    hersey anne babanın tutumunda bıtıyor..
    dogru ogretıler
    dogru sonucları getırıyor..

    YanıtlaSil
  39. e-hali
    o kadar cok sevındım kı
    boyle gelıp paylasımımıza katkıda bulunmanıza..
    durumlarımız bırbırıne benzıyor ve sız de aynı dusuncelerı paylasıyorsunuz..
    Cunku yasayan ınsanlar
    bu onyargıların gercekten
    ne kadar uzak oldugunu bırebır bılıyor..
    Hatta yaklasımlarda
    nee sen tek cocuk musun
    kesın sımarıktır bu
    yargıları
    kucuklukte de cok rastladıgımzı tavırlardı..
    tanıdıkca
    Allah allah
    demek kı oyle degılmıs ı
    cok yasadım ben..
    ıstıyorum kı kırılsın bu onyargılar.
    sevgılerımle.

    YanıtlaSil
  40. Öykücüm benim de bir oğlum var ve ona bir kardeş de düşünmüyoruz.Ama zaman zaman bu tür yazılar ve yorumları da kastediyorum okuyunca acaba yanlış mı yapıyorum diye düşünüyorum.Ama sonuçta hepimiz sosyal varlıklarırız ve çoğumuz kardeşimizden çok arkadaş ve dostlarımızla birlikte oluyoruz.Böyle düşünmek beni rahatlatıyor bu konuda.Sevgiler...

    YanıtlaSil
  41. Aynı fıkırdeyım sevgılı melegın dunyası
    bı de cok cocuk saglıklı cocuk tek cocuk saglıksız cocuk boyutunu hıc kabul edemıyorum.. cunku cıddı bı hata var bunda..
    Olay tamamıyle ıyı yetıstırılmıs sosyal yonu gelıstırılmıs dogru cocuklar
    tek te olsa
    cok cocuklu da olsa
    aıle
    bu onemlı.

    YanıtlaSil
  42. Ne kadar güzel bu yazı bu yahu.

    petsoplar da ders niyetine okutulmalı...

    Benim bir abim , bir ablam var ve nedense hep ilk tanıştığım kişiler bana tek çocukmusun diye sorarlar.

    Her sorumluluğu alabilen , yaptığı işte başarılı olunca hep altında nedense ailenin desteğinin tek çocuk olduğu kanısı uyandırmasına çok kızıyorum.

    Ailene bir şey istediğine yada yapacaklarında diğer istek ve yaptıklarında başarılı oluşun ilk anda onay verecek güvene sahip aile de yetişiyor olmak niye hemen tek çocuk musuna top atılır ki..

    GnŞ

    YanıtlaSil

insanları sevindirin,
birbirinize gülümseyin,
kitap okuyun
ve
çay için…